سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوستى ورزیدن نیمى از خرد است . [نهج البلاغه]
 
چهارشنبه 96 تیر 28 , ساعت 12:21 صبح

اجرای شبکه ها ی فشارضعیف و فشارقوی

شبکه‌های نقطه‌ای اساساً همان مزایای شبکه‌های غربالی را دارا می‌باشند به این صورت که هم ماکزیمم قابلیت اطمینان و هم انعطاف پذیری در بهره‌بردرای را فراهم می‌آورند شبکه‌های نقطه‌ای برای تغذیه بارهای متمرکز بزرگ استفاده می‌شوند برجهای تجاری – اداری، مراکز خرید بزرگ، بیمارستانها، فرودگاهها، تأسیسات مراکز بزرگ کامپیوتری و مراکز بزرگ مخابراتی اغلب با است
دسته بندی برق، الکترونیک، مخابرات
بازدید ها 61
فرمت فایل doc
حجم فایل 231 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 90
اجرای شبکه ها ی فشارضعیف و فشارقوی

فروشنده فایل

کد کاربری 51
کاربر

سیستم شبکه نقطه‌ای:

شبکه‌های نقطه‌ای اساساً همان مزایای شبکه‌های غربالی را دارا می‌باشند به این صورت که هم ماکزیمم قابلیت اطمینان و هم انعطاف پذیری در بهره‌بردرای را فراهم می‌آورند. شبکه‌های نقطه‌ای برای تغذیه بارهای متمرکز بزرگ استفاده می‌شوند. برجهای تجاری – اداری، مراکز خرید بزرگ، بیمارستانها، فرودگاهها، تأسیسات مراکز بزرگ کامپیوتری و مراکز بزرگ مخابراتی اغلب با استفاده از شبکه‌های نقطه‌ای تغذیه می‌شوند.

یک شبکه نقطه‌ای معمولاً از دو یا سه فیدر که هر کدام، یک ترانسفورماتور مجزا را چنانچه در شکل (7) دیده می‌شود تغذیه می‌کنند تشکیل شده است. یک شبکه نقطه‌ای بزرگ بین 17 تا 25 مگاولت آمپری، معمولاً 6 فیدر دارد. در سمت ثانویه، ترانسفورماتورها از طریق سیستم‌های حفاظتی مجزا به باس بارهای شبکه وصل می‌شوند و بارهای مشترکین به این باس بارها متصل می‌گردند.

باس بار شبکه نقطه‌ای، بخاطر بهره‌برداری موازی از تمامی واحدهایش بطور پیوسته برقدار است. جداسازی اتوماتیک فیدر دچار خطا شده بوسیله رله‌های توان معکوس حساس در شبکه حفاظتی انجام می‌شود. این کلیدزنی بدون ایجاد وقفه‌ای در سرویس دهی به مشترکین انجام می‌شود.

محدودسازهای کابلی در هر یک از دو سرکابل‌های سرویس نصب شده‌اند. در حالتی که خطایی روی کابل‌های ثانویه ایجاد شود کابل دچار خطا شده با بهره‌گیری از این محدودکننده‌ها بدون ایجاد وقفه‌ای برای مشترکین از سیستم جدا می‌شود.

یک شبکه نقطه‌ای، به خاطر تعدد فیدرها و ترانسفورماتور بسیار قابل اطمینان است و وقفه‌های کوتاه‌مدت یا طولانی مدت برای آن بسیار به ندرت اتفاق می‌افتد.

- زون‌بندی شبکه (جهت احداث شبکه فشارمتوسط زمینی یا هوایی):

فلسفه شبکه در بخش شبکه‌های فشارمتوسط هوایی (که معماری غالب آنها شعاعی است) کاملاً با فلسفه در بخش شبکه‌های زمینی (که معماری غالب آنها شبکه رینگ باز است) متفاوت می‌باشد. همچنانکه مشاهده می‌شود، با امکان ایجاد نقاط مانور در شبکه متراکم زمینی که فیدرها همجواری بیشتری دارند، قابلیت اطمینان شبکه افزایش می‌یابد اما در شبکه هوایی به صورت شعاعی قابلیت اطمینان پایینی داریم.

شبکه هوایی از نقطه‌نظرهای زیر نیز دچار ضعف است:

- در معرض حوادث جوی، طبیعی و خطاهای انسانی بوده و نرخ خطا در آن بالاست.

- از نظر مبلمان شهری، زیبا و مناسب نمی‌باشد.

- از نظر ایمنی، ضعیف‌تر از شبکه زیرزمینی است.

- رعایت حریم‌ها برای این شبکه‌ها در شهرها و جوامع انسانی مشکل ساز و دردسر آفرین است.

لذا به نظر می‌رسد که در محیط‌های شهری بهتر است از شبکه‌های هوایی به روش‌های منطقی محدود گردد. به این منظور زون‌بندی مناطق شهری جهت افتراق بین محیط‌هایی که نصب شبکه زمینی در آنها الزامی است یا امکان نصب شبکه هوایی برای آنها وجود دارد به شرح زیر انجام می‌شود:

الف) زون یک :

زون یک شامل محدوده‌هایی است که نصب شبکه هوایی و انواع پست‌های هوایی فشار متوسط (2 پایه و تک پایه) با هر نوع ظرفیت، در آنها مطلقاً ممنوع است.

1- مناطقی که در حال حاضر دارای شبکه فشار متوسط زمینی می باشند و شبکه هوایی در آنها وجود ندارد یا بسیار محدود است.

2- در درون مناطق مسکونی و تجاری با بافت متراکم شهری

3- در مناطق دارای هویت ویژه فرهنگی، تجاری با معماری سنتی و یا مدرن

4- در مجاورت وزارت خانه ها و ساختمانهای مهم اداری و دولتی

5- در جوار مجتمع‌ها و مراکز تجاری

6- در حاشیه و دورن فضاهای سبز و بوستان‌های داخل بافت‌های مسکونی و تجاری

7- در مجاورت بناهای مهم تاریخی و آثار مهم هنری

8- در درون خیابانهای با عرض کمتر از 12 متر

9- در مناطقی که بر اساس طرحهای جامع شهرداری یا برنامه های اعلام شده قرار است در آینده نزدیک به یکی از مناطق قید شده در بند های 2 تا 6 تبدیل شوند

تذکر 1: احداث کابل خودنگهدار فشار متوسط، در محدوده های یاد شده از زون یک مطلقا ممنوع می باشد

1- در بند 4 تا 7 فوق‌الذکر

2- در مناطقی که بر اساس طرحهای جامع شهرداری یا برنامه های اعلام شده قرار است در آینده نزدیک به یکی از مناطق قید شده در بند های 2 تا 6 تبدیل شوند.

در سایر محدوده های مربوط به زون یک، استفاده از کابل خودنگهدار فشار متوسط (با رعایت حریم وسایر ضوابط فنی) در صورتی که به هیچ وجه امکان استفاده از شبکه زمینی وجود نداشته باشد، به صورت کاملا محدود و با ارایه گزارش توجیهی و تایید دفتر مهندسی توزیع صورت می گیرد.

فهرست:

سیستم شبکه نقطه‌ای
هدف شرکت توزیع
عوامل موثر در دامنه شکل موج ولتاژ
شاخص های تشخیص برق بی عیب ونقص
دسته بندی متقاضیان یا مشترکین از نظر میزان مصرف برحسبKVA
دسته بندی متقاضیان از نظر نوع مصرف
سیستم‌های توزیع انرژی الکتریکی
سیستم شعاعی ساده
سیستم‌های اولیه Auto loop
سیستم توزیع مناطق مسکونی زیرزمینی (URD
سیستم‌های اولیه انتخابی
سیستم انتخابی ثانویه
ساختار شبکه‌ای یا غربالی
سیستم شبکه نقطه‌ای
زون‌بندی شبکه جهت احداث شبکه فشارمتوسط زمینی یا هوایی
معیارهای طراحی سیستم زمین
منابع ازدیاد ولتاژ
انواع سیستم زمین در شبکه‌های فشارضعیف
تجهیزات شبکه های توزیع
انواع پایه ها از نظر جنس
دسته بندی پایه های بتنی چهار گوش از نظرارتفاع
دسته بندی پایه های چهار گوش بتنی از نظر میزان کشش قابل تحمل
بارهای اعمال شده به پایه ها
انواع پایه ها از نظر نوع نصب و کاربرد
مقاومت ارتجاعی
مقاومت نهایی
مزایای مس نسبت به آلومینیوم
معایب مس نسبت به آلومینیوم
کابلها
انواع نگهدارنده های هادی ها
حریم ها
فاصله مجاز هوایی افقی
فاصله هوایی انتقالی
محاسبات مکانیکی
پایه های انتهایی
تعریف سکشن
تعریف تنش سیم
اسپن طراحی
ضریب کشسانی
رژیم های آب و هوایی
نیروهای وارد بر هادی
انواع ترانس از نظر ساختار
کاهش بار گذاری ترانس



تصاویر برای اجرای شبکه ها ی فشارضعیف و فشارقوی [PDF] های توزیع توزیع مرتبط با شبکه پژوهشکده انتقال و www2.tavanir.org.ir/dm/kahesh%20talafat/rezome-matn.pdf‏ - ذخیره شده - مشابه های توزیع. با هدف کاهش تلفات بدست آمده که در مرحله اجرا در منطقه فلکه مخابرات شهر ارومیه می. باشد . شایان ذکر است که ... یکپارچه شبکه توزیع در دو سطح ولتاژ فشار متوسط و فشار ضعیف، با. ا. ستفاده از یک ... [PDF] اضافه ولتاژهای موجی در شبکة توزیع فشار ضعیف و حفاظت مصرف ... www.tavanir.org.ir/dm/maghalat1ta10/proceedings/.../9_063.pdf‏ - ذخیره شده - مشابه فشارضعیف . -1. چکیده. در بسیار? از موارد شاهد آسیب دیدن تجهیزات و دستگاه ها? حساس در منازل و کارگاه ها ... از این اضافه ولتاژها از مدار طرف فشار قو? ترانسفورماتورها? توزیع به طرف فشار ضعیف آنها منتقل ... شبکه در. موارد. طراحی. و. اجرا? ناصحیح یا. خطاها? نامتقا .نر. -الف. -4. وصل فیوزها? کات اوت سه ... شبکه های توزیع - سایت تخصصی مهندسی برق www.kbc.ir/distribution.htm‏ - ذخیره شده امروزه، زندگی بدون شبکه وسیع انرژی الکتریکی که با انشعابات زیاد مجتمع های بزرگ و ... باشد تا در نقاط مختلف، شبکه‌های فشار ضعیف (شبکه های توزیع) را تغذیه نماید و ... (عموما" 20 کیلوولت) از شبکه های فشار قوی (63 ویا 132 کیلوولت) استفاده میشود. ... بنابراین در انتخاب میزان قدرت، نوع شبکه، سیم کشی و اجرای عملیات آن بایستی ... توصیه های فنی اجرائی شبکه های توزیع kpedc.ir/ShowPage.aspx?page_=form&order...‏ - ذخیره شده - مشابه 27 ژوئن 2012 ... دستورالعمل عمومی اجرای شبکه های توزیع نیروی برق استان کرمانشاه ... متر و برای خطوط فشارضعیف هوایی 30 متر و در صورتی که در کروکی مقدار خاصی ذکر ... لوله های متناسب با سایز کابل عبور کند ( لوله پلی لن یا پلیکای فشار قوی ) . آلوکاست ایران: مهندسی، تولید و اجرای پروژه‌های برقی https://alucastiran.com/fa/‏ - ذخیره شده بزرگترین شرکت مهندسی، تولید، نصب و اجرای شبکه‌های برقی ایران. ... قوی، پست‌های فشار قوی، شبکه های فیبر نوری OPGW،توزیع فشار متوسط و فشار ضعیف و ... اجرای شبکه ها ی فشارضعیف و فشارقوی - سل یو فایل sellufile.com/product-400-اجرای-شبکه-ها-ی-فشارضعیف-و-فشارقوی.aspx‏ - ذخیره شده شبکه‌های نقطه‌ای اساساً همان مزایای شبکه‌های غربالی را دارا می‌باشند به این صورت که هم ماکزیمم قابلیت اطمینان و هم انعطاف پذیری در بهره‌بردرای را فراهم می‌آورند شبکه‌های ... تعرفه و قوانین و مقررات فروش برق | ماده 5: شبکه های فشار قوی عمومی tariff.moe.gov.ir/ایین...ها...ها/ایین...های.../ماده-5--شبکه-های-فشار-قوی-عمومی‏ - ذخیره شده - مشابه آیین نامه ها و الحاقیه ها > آیین نامه تکمیلی تعرفه های برق سال 1374 > فصل 1: ..... ماده 7:خط سرویس ( در شبکه فشار ضعیف ) ..... ماده 36: انصراف متقاضی از اجرای قرارداد. شبکه های توزیع برق – شرکت ایوار نور اندیش اترک (سهامی خاص) www.ivarelectric.com/شبکه-های-توزیع-برق/‏ - ذخیره شده توسعه و احداث شبکه های فشار ضعیف و فشار متوسط هوایی و زمینی; توسعه و احداث پست های فشار ... اجرای کابلکشی و نصب سرکابل و تست کابلهای فشار قوی . فعالیت های شرکت - شرکت برق و تاسیسات داریان www.darianco.ir/Default.aspx?tabid=221‏ - ذخیره شده احداث خطوط فشار متوسط و فشار قوی تا سطح ولتاژ 400 کیلوولت به صورت کلید در دست ... بخش خدمات مهندسی ، تأمین تجهیزات و اجرای پروژه های برقی به صورت EPC.


لیست کل یادداشت های این وبلاگ